Аплачваемыя грамадскія работы
Аплачваемыя грамадскія работы прадстаўляюць сабой агульнадаступныя віды працоўнай дзейнасці, якія, як правіла, не патрабуюць дадатковай прафесійнай падрыхтоўкі, маюць сацыяльна карысную значнасць і садзейнічаюць уключэнню ў актыўнае працоўнае жыццё беспрацоўных і іншых асоб, якія звяртаюцца па пытаннях працаўладкавання.
Фінансаванне мерапрыемстваў па арганізацыі аплачваемых грамадскіх работ ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб парадку арганізацыі і ўмовах правядзення аплачваемых грамадскіх работ, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 снежня 2006 г. № 1716.
Мерапрыемствы па арганізацыі аплачваемых грамадскіх работ фінансуюцца ў першую чаргу за кошт сродкаў наймальнікаў, у інтарэсах якіх арганізуюцца гэтыя работы, сродкаў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў і сродкаў бюджэту дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва Рэспублікі Беларусь (далей - бюджэт фонду).
Сродкі бюджэту фонду могуць выкарыстоўвацца арганізацыямі незалежна ад форм уласнасці для фінансавання расходаў на: дастаўку грамадзян, у тым ліку беспрацоўных, іх пражыванне, аплату праезду да месца выканання работ і назад, а таксама абсталяванне месцаў адпраўкі на аплачваемыя грамадскія работы.
Пры арганізацыі аплачваемых грамадскіх работ наймальнікамі, што фінансуюцца са сродкаў рэспубліканскага або мясцовых бюджэтаў, або калі такія работы арганізуюцца на аб'ектах, што фінансуюцца са сродкаў рэспубліканскага або мясцовых бюджэтаў, са сродкаў бюджэту фонду могуць фінансавацца выдаткі на: набыццё спецадзення, інвентару, інструментаў, матэрыялаў, аплату працы і выплату ўзнагароджанняў за выкананую работу па грамадзянска-прававых дагаворах:
- беспрацоўным
- абавязаным асобам
- работнікам з ліку грамадзян, якія знаходзяцца ў водпуску без захавання заработнай платы, прадастаўленым па ініцыятыве наймальніка.
Пры заключэнні з грамадзянамі, накіраванымі на аплачваемыя грамадскія працы, тэрміновых працоўных дагавораў наймальнікам пералічваюцца грашовыя сродкі на:
аплату працы ў памеры налічанай заработнай платы (з улікам выплат стымулюючага і кампенсуючага характару) за фактычна адпрацаваны час і выкананую работу, але не ніжэй за памер мінімальнай заработнай платы (месячнай, гадзіннай), устаноўленага ў адпаведнасці з заканадаўствам, пры ўмове адпрацоўкі работнікам вызначанай яму наймальнікам нормы працягласці працоўнага часу і выканання месячнай (гадзіннай) нормы працы;
выплату сярэдняга заробку, які захоўваецца за час працоўнага водпуску, грашовай кампенсацыі за нявыкарыстаны працоўны водпуск;
выплату сум абавязковых страхавых узносаў у бюджэт фонду і страхавых узносаў па абавязковым страхаванні ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў.
Пры заключэнні з грамадзянамі, накіраванымі на аплачваемыя грамадскія працы, грамадзянска-прававых дагавораў наймальнікам пералічваюцца грашовыя сродкі на:
выплату ўзнагароджанняў за выкананую працу (аказаную паслугу) па грамадзянска-прававых дагаворах і сумы абавязковых страхавых узносаў у бюджэт фонду, страхавых узносаў па абавязковым страхаванні ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў.
Пры заключэнні з грамадзянамі ў перыяд іх знаходжання ў водпуску без захавання заработнай платы, прадастаўленым па ініцыятыве наймальніка, накіраванымі (па іх жаданні) органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на аплачваемыя грамадскія работы, грамадзянска-прававых дагавораў наймальнікам пералічваюцца грашовыя сродкі на выплату ўзнагарод за выкананую работу (аказаную паслугу) па грамадзянска-прававых дагаворах і сумы абавязковых страхавых узносаў у бюджэт фонду, страхавых узносаў па абавязковаму страхаванню ад няшчасных выпадкаў на вытворчасці і прафесійных захворванняў.
Такія аплачваемыя грамадскія работы арганізуюцца наймальнікамі на аснове асобных рашэнняў мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, якія прымаюцца па ўзгадненні з камітэтам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Віцебскага аблвыканкама.
Наймальнікі, якія арганізуюць грамадскія работы і прэтэндуюць на фінансаванне расходаў са сродкаў бюджэту фонду прадстаўляюць ва ўпраўленне па працы, занятасці і сацыяльнай абароны гаррайвыканкама каштарыс расходаў на выкананне работ, якая з'яўляецца неад'емнай часткай дагавора аб парадку арганізацыі і ўмовах правядзення аплачваемых грамадскіх работ, які заключаецца паміж упраўленем і наймальнікамі. Пры гэтым затраты на набыццё спецадзення, інвентару, інструментаў і матэрыялаў, неабходных пры правядзенні работ, не могуць перавышаць 50 працэнтаў затрат па каштарысе расходаў па кожнай дамове.
Аплачваемыя грамадскія работы могуць быць арганізаваны пры выкананні наступных відаў работ:
рэкультывацыя зямель, меліярацыйныя, прыродаахоўныя работы, работы ў лясной гаспадарцы;
будаўніцтва дарог, іх рамонт і ўтрыманне, пракладка водаправодных, ацяпляльных, каналізацыйных, газавых і іншых камунікацый;
будаўніцтва і рамонт жылых памяшканняў, аб'ектаў сацыяльна-культурнага прызначэння;
аднаўленне гісторыка-архітэктурных помнікаў, комплексаў, запаведных зон;
сельскагаспадарчыя работы;
экалагічнае аздараўленне тэрыторый (добраўпарадкаванне і азеляненне тэрыторый, захаванне і развіццё лесапаркавай гаспадаркі, зон адпачынку і турызму);
падсобныя работы ў арганізацыях аграпрамысловага комплексу і гандлю;
збор і перапрацоўка другаснай сыравіны і адходаў;
работы ў арганізацыях жыллёва-камунальнай гаспадаркі;
правядзенне мерапрыемстваў грамадска-культурнага прызначэння (перапіс насельніцтва, спартыўныя спаборніцтвы, фестывалі, ахова грамадскага парадку і іншыя);
догляд за месцамі пахаванняў;
сацыяльныя паслугі для насельніцтва (абслугоўванне адпачынку дзяцей, догляд састарэлых і інвалідаў, дапамога ў абслугоўванні хворых і іншыя).
вольныя працоўныя месцы (вакансіі), якія не запаўняюцца больш за 3 месяцы.
Пералікі плануемых на тэрыторыі адміністрацыйна-тэрытарыяльных адзінак аплачваемых грамадскіх работ, іх аб'ёмы і тэрміны выканання зацвярджаюцца рашэннямі мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, а таксама пры неабходнасці рашэннямі аблвыканкамаў.
Мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы на падставе аб'ёмаў аплачваемых грамадскіх работ і колькасці беспрацоўных штогод да 1 снежня бягучага года ўстанаўліваюць мінімальную колькасць рабочых дзён для ўдзелу беспрацоўных у аплачваемых грамадскіх работах у наступным годзе. Пры неабходнасці месячная норма можа быць зменена па рашэнню мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў.
Месячная норма не можа перавышаць 10 працоўных дзён.
Беспрацоўным, якія адпрацавалі на аплачваемых грамадскіх работах колькасць працоўных дзён, якая перавышае ўстаноўленую месячную норму, гэтыя дні залічваюцца ў выкананне месячных норм у наступных месяцах.