Сацыяльнае абслугоўванне грамадзян

Парадак накiравання ў дамы-інтэрнаты

Парадак, асаблівасці і падставы прадастаўлення грамадзянам спецыяльных жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду ў дамах-інтэрнатах для састарэлых і інвалідаў, дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў, спецыяльных дамах для ветэранаў, састарэлых і інвалідаў вызначаны Палажэннем аб парадку, асаблівасцях і падставах прадастаўлення грамадзянам спецыяльных жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду ў дамах-інтэрнатах для састарэлых і інвалідаў, дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў, спецыяльных дамах для ветэранаў, састарэлых і інвалідаў. пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь 24.09.2008 № 1408 (далей - пастанова № 1408).

ДА СТАЦЫЯНАРНЫХ УСТАНОЎ САЦЫЯЛЬНАГА АБСЛУГОЎВАННЯ АДНОСЯЦЦА:

дамы-інтэрнаты для састарэлых і інвалідаў:

агульнага тыпу;

псіханеўралагічныя;

дамы-інтэрнаты для дзяцей-інвалідаў.

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў стацыянарных установах могуць прадастаўляцца грамадзянам Рэспублікі Беларусь, замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, у адпаведнасці з пералікам медыцынскіх паказанняў і медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг ва ўстановах сацыяльнага абслугоўвання, якія ўстанаўліваюцца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны і Міністэрствам аховы здароўя.

У дамах-інтэрнатах агульнага тыпу, псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах, дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў спецыяльныя жылыя памяшканні могуць прадастаўляцца для пастаяннага і часовага (да аднаго года або да дасягнення паўналецця), у тым ліку кароткатэрміновага (да 1 месяца, але не больш за тры разы ў каляндарным годзе), пражывання.

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу прадастаўляюцца грамадзянам, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, інвалідам 1 і 2 груп, якія не маюць паўналетніх дзяцей, мужа і жонкі і бацькоў, якія не з'яўляюцца інвалідамі 1 і 2 групы, не дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, або іншых фізічных або юрыдычных асоб, з якімі заключаны дагавор рэнты з прадастаўленнем сродкаў на ўтрыманне, дагавор пажыццёвага ўтрымання (далей, калі не пазначана іншае, - асоб, абавязаных па законе іх утрымліваць), якія маюць патрэбу ў пастаянным староннім доглядзе, або старонняй дапамозе, бытавым абслугоўванні і медыцынскай дапамозе.

Пры наяўнасці свабодных месцаў спецыяльныя жылыя памяшканні ў дамах-інтэрнатах агульнага тыпу могуць таксама прадастаўляцца грамадзянам, якія маюць асоб, абавязаных па законе іх утрымліваць.

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах прадастаўляюцца грамадзянам, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, інвалідам 1 і 2 групы, а таксама грамадзянам, якія раней заключылі дагавор пажыццёвага ўтрымання за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам, прызнаным ва ўстаноўленым парадку недзеяздольнымі, якія маюць патрэбу ў пастаянным пабочным доглядзе, або пабочнай дапамозе, бытавым абслугоўванні і медыцынскай дапамозе.

Грамадзянам, якія дасягнулі агульнаўстаноўленага пенсійнага ўзросту, інвалідам 1 і 2 групы, не прызнаным ва ўстаноўленым парадку недзеяздольнымі, спецыяльныя жылыя памяшканні ў псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах могуць прадастаўляцца для часовага, у тым ліку кароткатэрміновага, пражывання.

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў прадастаўляюцца дзецям-інвалідам з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўзросце ад 4 да 18 гадоў, якія маюць патрэбу ў пастаянным староннім доглядзе або пабочнай дапамозе, бытавым абслугоўванні і медыцынскай дапамозе, а таксама грамадзянам, якія дасягнулі ўзросту 18 гадоў з ліку інвалідаў 1 і 2 групы, якія маюць права на прадастаўленне спецыяльных жылых памяшканняў у псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах.

Сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей-інвалідаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, ДУСА “Багушэўскі дом-інтэрнат для дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця” прадастаўляе платныя паслугі: “сацыяльнай перадышкі” (да 56 дзён у годзе) і кароткатэрміновага пражывання (да 1 месяца).

Прадугледжана, што падставай для пасялення дзіцяці-інваліда, маючага бацькоў, у дом-інтэрнат, будзе з'яўляцца не толькі заява бацькоў, але і рашэнне мясцовага выканаўчага і распарадчага органа. Такое рашэнне будзе прымацца ў выпадку немагчымасці стварэння ўмоў для прадастаўлення дзіцяці-інваліду неабходных адукацыйных, медыцынскіх і сацыяльных паслуг па месцы жыхарства.

Спецыяльныя жылыя памяшканні ў стацыянарных установах на платных умовах прадастаўляюцца наступным грамадзянам:

атрымліваючым пенсію з іншых дзяржаў у адпаведнасці з міжнароднымі дагаворамі (пагадненнямі), заключанымі Рэспублікай Беларусь, за выключэннем грамадзян, якія раней заключылі дагавор пажыццёвага ўтрымання за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам;

не дасягнуўшымi ўзросту 65 гадоў, за выключэннем інвалідаў 1 і 2 групы;

жылыя памяшканні якіх, належаўшыя ім на праве ўласнасці, былі адчужаны па дагаворах дарэння, куплі-продажу на працягу 5 гадоў, якія папярэднічалі дню падачы заявы аб прадастаўленні спецыяльнага жылога памяшкання або пасля яго падачы да дня пасялення, а таксама пры адчужэнні ўказаных памяшканняў або здачы іх па дагаворах найму жылога памяшкання падчас пражывання грамадзян у стацыянарнай установе;

для кароткатэрміновага пражывання;

маючых асоб, абавязаных па законе іх утрымліваць, за выключэннем дзяцей-інвалідаў ва ўзросце ад 4 да 18 гадоў.

Куды звяртацца:

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў стацыянарных установах грамадзянін, які накiроўваемы ў стацыянарную ўстанову, або яго апякун, папячыцель, законны прадстаўнік, упаўнаважаная службовая асоба органа апекі і папячыцельства (далей - заяўнік) прадстаўляе ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы жыхарства (тэрытарыяльныя цэнтры сацыяльнага абслугоўвання, за выключэннем Чашніцкага, Докшыцкага і Глыбоцкага раёнаў - ва ўпраўленні па працы, занятасці і сацыяльнай абароне), заяву па форме, зацверджанай Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны (далей - заява).

Грамадзяне, якія жадаюць заключыць ва ўстаноўленым парадку дагавор пажыццёвага ўтрымання за кошт сродкаў мясцовых бюджэтаў з мясцовым выканаўчым і распарадчым органам павінны звярнуцца ў гарадскі (раённы) выканаўчы камітэт.

Грамадзяне, якія вызваляюцца ад адбывання пакарання, якія да асуджэння не мелі рэгістрацыі па месцы жыхарства або не могуць быць зарэгістраваны па ранейшым месцы жыхарства, пры наяўнасці падстаў для пражывання ў доме-інтэрнаце агульнага тыпу падаюць заяву ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы знаходжання ўстановы крымінальна-выканаўчай сістэмы.

Якія дакументы неабходны

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў доме-інтэрнаце агульнага тыпу для пастаяннага або часовага, за выключэннем кароткатэрміновага, пражывання, спецыяльным доме грамадзянін прадстаўляе ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы жыхарства, наступныя дакументы:

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь);

заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі (далей – заключэнне УКК) з указаннем профілю дома-інтэрната і функцыянальных класаў абмежаванняў жыццядзейнасці па здольнасці да самаабслугоўвання, да самастойнага перамяшчэння, арыентацыі, зносін, кантролю паводзін;

выпіску з медыцынскіх дакументаў, якая змяшчае падрабязную інфармацыю аб стане здароўя пацыента, наяўных у яго захворваннях, вынікі медыцынскага абследавання (дадзеныя флюараграфічнага абследавання не больш за 12 месяцаў з апісаннем здымка), рэкамендаванага лячэння (патрэбнасць у пастаянным прыёме лекавых сродкаў: гіпатэнзіўных, гіпаглікемічных і інш. з указаннем канкрэтнага прэпарата, дозы і кратнасці прыёму);

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці);

дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы;

дзве фатаграфіі 30 х 40 мм.

Пры непрадстаўленні заяўніком вышэйзгаданых дакументаў заява аб прадастаўленні спецыяльнага жылога памяшкання не прымаецца.

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне запытваюць:

звесткі аб месцы жыхарства і складзе сям'і;

даведку аб жылых памяшканнях, якія знаходзяцца ва ўласнасці грамадзяніна, у адпаведным населеным пункце (пры прадастаўленні дакумента, які пацвярджае ўнясенне платы за выдачу такой даведкі);

з пісьмовай згоды грамадзяніна звесткі з адзінага дзяржаўнага банка даных аб правапарушэннях аб адсутнасці (наяўнасці) крымінальнага пераследу (судзімасці), адміністрацыйных правапарушэнняў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь;

(афармляюць) даведку аб памеры пенсіі, копію заключэння медыка-рэабілітацыйнай экспертнай камісіі аб інваліднасці (далей - заключэнне МРЭК), акт абследавання матэрыяльна-бытавых умоў пражывання па форме, устаноўленай Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны.

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў доме-інтэрнаце агульнага тыпу для кароткатэрміновага пражывання грамадзянін прадстаўляе у органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, наступныя дакументы:

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь);

заключэнне УКК;

выпіску з медыцынскіх дакументаў;

дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы.

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах для пастаяннага пражывання законны прадстаўнік або ўпаўнаважаная службовая асоба органа апекі і папячыцельства прадстаўляе наступныя дакументы:

дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы законнага прадстаўніка або ўпаўнаважанай службовай асобы органа апекі і папячыцельства;

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь) падапечнага;

выпіску з медыцынскіх дакументаў;

заключэнне УКК;

дзве фатаграфіі 30 х 40 мм;

рашэнне суда аб прызнанні недзеяздольным грамадзяніна, які накiроўваецца ў псіханеўралагічны дом-інтэрнат;

дакументы, якія пацвярджаюць права на сацыяльныя льготы;

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці).

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне запытваюць даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і, афармляюць (запытваюць) даведку аб памеры пенсіі, копію заключэння медыка-рэабілітацыйнай экспертнай камісіі аб інваліднасці (далей – заключэнне МРЭК), акт абследавання матэрыяльна-бытавых умоў пражывання па форме, устаноўленай Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны, копію вопісу маёмасці, якая належыць асобе, якая мае патрэбу ў абароне маёмасных правоў, і рашэнні аб назначэнні апекуна над маёмасцю (пры яе наяўнасці).

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах для часовага, у тым ліку кароткатэрміновага пражывання грамадзянін або яго законны прадстаўнік прадстаўляе ў органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, наступныя дакументы:

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь (від на жыхарства ў Рэспубліцы Беларусь);

заключэнне УКК;

дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы законнага прадстаўніка;

выпіску з медыцынскіх дакументаў;

дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы;

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці).

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне афармляюць (запытваюць) даведку аб памеры пенсіі.

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў для пастаяннага або часовага, за выключэннем кароткатэрміновага, пражывання (далей, калі не ўстаноўлена іншае, - спецыяльнае памяшканне ў дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў) бацькі (або адзін з іх, калі сям'я няпоўная) або законны прадстаўнік прадстаўляе наступныя дакументы:

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь або пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці;

дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы законнага прадстаўніка;

пасведчанне інваліда;

выпіску з медыцынскіх дакументаў;

заключэнне дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі аб тыпе дома-інтэрната і праграме навучання;

дзве фатаграфіі 30 х 40 мм;

дакументы, якія пацвярджаюць статус дзіцяці-сіраты і дзіцяці, якое засталося без апекі бацькоў;

заключэнне УКК аб наяўнасці ў бацькоў (аднаго з бацькоў) захворвання, якое перашкаджае выкананню бацькоўскіх абавязкаў (у выпадку адабрання ў іх дзяцей па рашэнні камісіі па справах непаўналетніх на падставе рашэння суда без пазбаўлення бацькоўскіх правоў, пазбаўлення іх бацькоўскіх правоў);

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці).

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне запытваюць даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і, афармляюць (запытваюць) даведку аб памеры пенсіі, копіі заключэння МРЭК, рашэнні мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб захаванні за дзіцём жылога памяшкання, з якога яно выбыла ў дом-інтэрнат для дзяцей-інвалідаў, акт абследавання матэрыяльна-бытавых умоў пражывання па форме, устаноўленай Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны. Пры звароце бацькоў (або аднаго з іх, калі сям'я няпоўная) рыхтуюць праект рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб прадастаўленні спецыяльнага жылога памяшкання ў дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў.

Для прадастаўлення спецыяльнага жылога памяшкання ў дамах-інтэрнатах для дзяцей-інвалідаў для кароткатэрміновага пражывання бацькі (або адзін з іх, калі сям'я няпоўная) або законны прадстаўнік прадстаўляе наступныя дакументы:

пашпарт грамадзяніна Рэспублікі Беларусь або пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці;

дакумент, які пацвярджае паўнамоцтвы законнага прадстаўніка;

дакументы, якія пацвярджаюць права на льготы;

выпіску з медыцынскіх дакументаў;

медыцынскую даведку аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб хваробах, адсутнасці кантакту дзіцяці з інфекцыйнымі хворымі;

заключэнне дзяржаўнага цэнтра карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі аб тыпе дома-інтэрната і праграме навучання;

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда (пры яе наяўнасці).

Грамадзяне, прынятыя ў стацыянарную ўстанову на пастаяннае або часовае, за выключэннем кароткатэрміновага, пражыванне, рэгіструецца па месцы жыхарства або месцы знаходжання ў стацыянарнай установе.

Пажылыя грамадзяне, ва ўласнасці якіх знаходзіцца жылое памяшканне, якія дасягнулі 70-гадовага ўзросту, не маюць фізічных асоб, абавязаных па законе іх утрымліваць, а таксама за якімі не ажыццяўляецца догляд асобай, якая атрымлівае дапамогу па доглядзе інваліда I групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту маюць права на аказанне сацыяльных паслуг у рамках дагавора рэнты. У выпадку, калі сацыяльныя паслугі ў рамках дагавора рэнты будуць аказвацца ў доме інтэрнаце, пералік дакументаў і парадак вызначаны Пастановай нумар 1408.

Для атрымання дадатковай інфармацыі і падачы дакументаў неабходна звяртацца ў тэрытарыяльныя цэнтры сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва.

Парадак і ўмовы аказання сацыяльных паслуг

Парадак і ўмовы аказання сацыяльных паслуг рэгулююцца Інструкцыяй аб парадку і ўмовах аказання сацыяльных паслуг дзяржаўнымі ўстановамі сацыяльнага абслугоўвання, зацверджанай пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь ад 26.01.2013 № 11.

За аказаннем сацыяльных паслуг неабходна звяртацца ў тэрытарыяльны цэнтр сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва па месцы рэгістрацыі (месцы жыхарства) і прадставіць наступныя дакументы:

дакумент, які пацвярджае асобу;

дакумент устаноўленага ўзору аб праве на льготы (пасведчанне інваліда, ветэрана Вялікай Айчыннай вайны і г.д.) для грамадзян, якія адносяцца да катэгорыі карыстаючыхся льготамі;

пісьмовую заяву;

медыцынскую даведку аб стане здароўя, якая змяшчае інфармацыю аб наяўнасці медыцынскіх паказанняў і (або) адсутнасці медыцынскіх супрацьпаказанняў для аказання сацыяльных паслуг у форме сацыяльнага абслугоўвання дома.

Работнікі тэрытарыяльнага цэнтра на працягу трох працоўных дзён з дня звароту грамадзяніна праводзяць абследаванне матэрыяльна-бытавога становішча грамадзяніна са складаннем акта і запытваюць у дзяржаўных органаў і іншых арганізацый:

даведку аб месцы жыхарства і складзе сям'і;

для адзінокіх непрацаздольных грамадзян - звесткі аб памеры атрымоўваемай пенсіі за месяц, які папярэднічае месяцу звароту па аказанне сацыяльных паслуг;

звесткі аб адсутнасці догляду грамадзяніна, які звярнуўся па аказанне сацыяльных паслуг, асобай, якая атрымлівае дапамогу па догляду інваліда 1 групы або асобы, якая дасягнула 80-гадовага ўзросту;

індывідуальную праграму рэабілітацыі інваліда або заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі (пры наяўнасці).

Рашэнне аб заключэнні дагавора аказання сацыяльных паслуг прымаецца кіраўніком тэрытарыяльнага цэнтра на працягу пяці працоўных дзён пасля атрымання апошняга неабходнага для аказання сацыяльных паслуг дакумента (звестак).

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2012 № 1218 зацверджаны Пералік бясплатных і агульнадаступных сацыяльных паслуг дзяржаўных устаноў сацыяльнага абслугоўвання з нормамі і нарматывамі забяспечанасці грамадзян гэтымі паслугамі (далей – Пералік).

Сацыяльныя паслугі ў межах устаноўленых норм і нарматываў забяспечанасці грамадзян гэтымі паслугамі аказваюцца па тарыфах на сацыяльныя паслугі, якія ўваходзяць у Пералік.

Даведачна:

Для непрацаздольных грамадзян тарыф на сацыяльныя паслугі складае 0,75 рублёў за 1 гадзіну; для непрацаздольных грамадзян, якія маюць дзяцей працаздольнага ўзросту, – тарыф на паслугу сядзелкі – 1,16 рубель.