Аплочваемая часовая работа

Аплочваемыя часовыя работы ўяўляюць сабой агульнадаступныя віды працоўнай дзейнасці, як правіла, не патрабуючыя дадатковай прафесійнай падрыхтоўкі, якія маюць сацыяльна карысную значнасць і садзейнічаюць уключэнню ў актыўнае працоўнае жыццё беспрацоўных і іншых асоб, якія звяртаюцца па пытаннях працаўладкавання.

Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь "Аб мерах па садзейнічанні занятасці насельніцтва ад 09.06.2025 № 312" зацверджана Палажэнне аб парадку фінансавання і выканання аплочваемых часовых работ, а таксама ўстанаўлення месячнай нормы ўдзелу беспрацоўных у названых работах.

Да аплочваемых часовых работ адносяцца наступныя віды работ:

Аплочваемыя часовыя работы арганізуюцца мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі пры ўдзеле камітэта па працы, занятасці і сацыяльнай абароне Мінскага гарвыканкама, упраўленняў (аддзелаў) па працы, занятасці і сацыяльнай абароне гарадскога, раённага выканкама (далей – органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне).

Рэспубліканскія органы дзяржаўнага кіравання, іншыя арганізацыі, падпарадкаваныя Ураду Рэспублікі Беларусь, наймальнікі, якія прэтэндуюць на арганізацыю аплочваемых часовых работ (далей – арганізацыі), падаюць у орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па месцы свайго знаходжання штогод да 15 кастрычніка прапановы з указаннем відаў работ, колькасці грамадзян, неабходных для іх выканання, і тэрмінаў выканання гэтых работ.

Органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне з улікам паступіўшых прапаноў арганізацый штогод да 1 лістапада распрацоўваецца праект рашэння аб устанаўленні пераліку плануемых на тэрыторыі адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі відаў аплочваемых часовых работ з указаннем тэрмінаў іх выканання (далей – пералік відаў работ).

Мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі штогод да 1 снежня ўстанаўліваецца пералік відаў работ і месячная норма ўдзелу беспрацоўных у аплочваемых часовых работах, якая ўяўляе сабой мінімальную колькасць рабочых дзён для ўдзелу беспрацоўных у адпаведных работах у кожным месяцы наступнага года (далей – месячная норма).

Месячная норма не можа перавышаць 10 рабочых дзён.

На працягу года месячная норма ў межах 10 рабочых дзён можа быць зменена па рашэнні мясцовага выканаўчага і распарадчага органа.

Беспрацоўныя па іх жаданні могуць удзельнічаць у аплочваемых часовых работах звыш устаноўленай месячнай нормы.

Беспрацоўным, якія выканалі аплочваемыя часовыя работы звыш устаноўленай месячнай нормы, колькасць рабочых дзён, якая перавышае дадзеную месячную норму, залічваецца ў месячную норму ў наступных месяцах.

Органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне штогод да 1 сакавіка распрацоўваецца праект рашэння аб устанаўленні пераліку арганізацый, у якіх арганізуюцца аплочваемыя часовыя работы за кошт сродкаў, што накіроўваюцца на фінансаванне мерапрыемстваў у галіне садзейнічання занятасці насельніцтва ў адпаведнасці з заканадаўствам аб занятасці насельніцтва (далей – сродкі бюджэту), з указаннем назваў арганізацый і відаў аплочваемых часовых работ згодна з пералікам відаў работ (далей – пералік арганізацый).

Мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі штогод да 1 красавіка ўстанаўліваецца пералік арганізацый.

У выпадку неабходнасці змены пераліку відаў работ і (або) пераліку арганізацый органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне фарміруецца праект адпаведнага рашэння.

Органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне з улікам тэрмінаў выканання аплочваемых часовых работ заключаюць з арганізацыяй дагавор аб парадку арганізацыі і ўмовах правядзення аплочваемых часовых работ.

Арганізацыя, уключаная ў пералік арганізацый, для заключэння дагавора прадстаўляе ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне разлік фінансавых выдаткаў (каштарысу расходаў) на арганізацыю аплочваемых часовых работ, які з'яўляецца неад'емнай часткай дагавора.

Кантроль за выкананнем заканадаўства аб занятасці насельніцтва ў частцы выканання абавязацельстваў, вызначаных дагаворам, ажыццяўляецца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, якія заключылі дагавор.

З грамадзянамі, накіраванымі органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне на аплочваемыя часовыя работы, заключаюцца тэрміновыя працоўныя (за выключэннем кантрактаў) або грамадзянска-прававыя дагаворы ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Атрымальнікамі бюджэтных сродкаў, што выдзяляюцца на фінансаванне аплочваемых часовых работ, з'яўляюцца органы па працы, занятасці і сацыяльнай абароне (далей – атрымальнікі бюджэтных сродкаў).

Для атрымання бюджэтных асігнаванняў на фінансаванне аплочваемых часовых работ атрымальнікі бюджэтных сродкаў пры фарміраванні праекта бюджэту на чарговы фінансавы год у тэрміны, устаноўленыя Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны, накіроўваюць у азначанае Міністэрства заяўку на фінансаванне гэтых работ.

Размеркаванне сродкаў, прадугледжаных у рэспубліканскім бюджэце на арганізацыю аплочваемых часовых работ, паміж атрымальнікамі бюджэтных сродкаў ажыццяўляецца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны пры фарміраванні роспісу расходаў рэспубліканскага бюджэту.

Міністэрства працы і сацыяльнай абароны зацвярджае бюджэтныя каштарысы атрымальнікаў бюджэтных сродкаў.

Фінансаванне аплочваемых часовых работ ажыццяўляецца атрымальнікамі бюджэтных сродкаў у адпаведнасці з заканадаўствам у межах прадугледжаных ім бюджэтных асігнаванняў на падставе дагавораў.

Пры арганізацыі аплочваемых часовых работ за кошт сродкаў бюджэту органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне могуць фінансавацца выдаткі на:

Фінансаванне расходаў на набыццё сродкаў індывідуальнай абароны, інвентара, інструментаў і матэрыялаў, неабходных пры правядзенні аплочваемых часовых работ, ажыццяўляецца арганізацыям, што фінансуюцца са сродкаў рэспубліканскага або мясцовых бюджэтаў, у памеры, які не перавышае 30 працэнтаў затрат згодна з каштарысам расходаў па кожнаму дагавору. Кантроль за абгрунтаванасцю ўключэння такіх выдаткаў у каштарыс ажыццяўляецца органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

Сродкі індывідуальнай абароны, інвентар і інструменты, набытыя за кошт сродкаў бюджэту і прыдатныя для далейшага выкарыстання, пасля выканання аплочваемых часовых работ захоўваюцца за арганізацыямі або перадаюцца іншым арганізацыям для далейшага выкарыстання ў адпаведнасці з дамовамі.

Палажэнне аб парадку фінансавання і выканання аплочваемых часовых работ, а таксама ўстанаўлення месячнай нормы ўдзелу беспрацоўных у названых работах (зацверджана пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 09.06.2025 N 312)