Умовы і аплата працы ў перыяд неспрыяльнай эпідэміялагічнай сітуацыі
8 студзеня 2021 года ўступіў у сілу ўказ № 512 "Аб змяненні Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь", якім унесены дапаўненні ў пункт 14 указа №143 "Аб падтрымцы эканомікі", які рэгулюе працоўныя адносіны. Пашыраны правы, прадастаўленыя наймальніку (п. 14 Указа № 143).
Наймальнік мае права:
– аб'яўляць прастой, выкліканы неспрыяльным уздзеяннем эпідэміялагічнай сітуацыі на дзейнасць наймальніка, без абмежавання агульнай працягласці на працягу каляндарнага года. Пры гэтым знаходжанне работніка ў прастоi, агульная працягласць якога перавышае сумарна шэсць месяцаў на працягу каляндарнага года, з'яўляецца ўважлівай прычынай для датэрміновага скасавання па патрабаванні работніка тэрміновага працоўнага дагавора (кантракта) у перыяд прастою;
– прадстаўляць работніку з ягонай згоды адпачынак для знаходжання ў рэжыме самаізаляцыі ў месцы, якое вызначаецца наймальнікам. Працягласць водпуску вызначаецца па пагадненню бакоў працоўнага дагавора. За перыяд водпуску работнiку захоўваецца заработная плата ў памеры не нiжэй за ўстаноўленую тарыфную стаўку (тарыфны аклад), аклад, калi iншае не ўстаноўлена калектыўнай дамовай, пагадненнем;
– ставiць пры правядзеннi работ вахтавым метадам санітарам (санітаркам) і няням дзяржаўных устаноў сацыяльнага абслугоўвання, якія ажыццяўляюць стацыянарнае сацыяльнае абслугоўванне, працягласць выкананай імі працы звыш працягласці працоўнага часу па асноўнай працы, якая не перавышае 900 гадзін у год;
– уключаць у працоўны год, за які даецца працоўны водпуск, час прадугледжаных заканадаўствам водпускаў без захавання заработнай платы, якія прадастаўляюцца па ініцыятыве наймальніка, без абмежавання іх працягласці;
– вызваляць работніка ад работы ў сувязі з яго хворым станам на тэрмін да трох каляндарных дзён сумарна на працягу тэрміну дзеяння Указа № 143 без прадастаўлення работнікам лістка непрацаздольнасці. Захаванне сярэдняга заробку за перыяд вызвалення ад працы можа быць прадугледжана калектыўным дагаворам, іншым лакальным прававым актам арганізацыі, за выключэннем бюджэтных арганізацый і іншых арганізацый, якія атрымліваюць субсідыі, работнікі якіх прыраўнаваны па аплаце працы да работнікаў бюджэтных арганізацый.